Thursday 14 September 2017

Xb Gleitender Durchschnitt


Snake Plissken Von Sometimes99er Der Ursprung dieses Spiels geht zurück auf 1976 mit dem Arcade-Spiel Blockade, die seither Hunderte von Klonen auf fast jeder klassischen Computerplattform erzeugt hat. Diese Version ist schnell und super reagiert, zusammen mit bunt und gut gestaltet. Manövrieren Sie die Schlange, um die Äpfel und andere Früchte für Punkte zu essen, ohne dabei den allmählich verlängerten Schwanz sowie die Wände zu vermeiden. Das ist es Es wird immer schwieriger mit jedem Level, aber die süchtig machende Kraft bleibt konstant. Sehr schwer zu stellen, so dass Sie gewarnt wurden. Voraussetzung: 32K RAM (für die Datenträgerversion), EditorAssembler-Kassette, Joysticks Ausführbare Ausführung: SNAKE (EA Option 5) TI 994A Konvertierung von Walid Maalouli Dies ist eine ziemlich enge Konvertierung des klassischen ZX-Spektrumspiels Jet Pac von Ultimate, programmiert in TurboForth. Die Acme Interstellar Transport Company liefert Raumschiff-Kits an verschiedene Planeten in das Sonnensystem in der gesamten Galaxy, und als Chef-Test-Pilot, ist alles, was Sie tun müssen, ist montieren die Rockets, und schieben Sie auf Ihr nächstes Ziel. Wie Sie nicht oft die Chance, eine kostenlose Reise über die Galaxy zu bekommen, ist dies eine großartige Gelegenheit, um reich zu erhalten Haltestelle auf mehrere Planeten auf Ihrer Reise, sammeln die seltsamen Sack von Edelsteinen, Elementen oder Gold, und nehmen Sie sie mit Ihnen zurück . Aber bevor du dich zum reichsten Menschen im ganzen Universum machst, solltest du dein Raumschiff mit 6 Kraftstoffhülsen tanken - jedes Mal, wenn du auf einem Planeten landest. Alle anderen Goodies sammeln Sie sind zu halten. Bei der Landung finden Sie sich mit dem allerneuesten Hydrovac Jet Pac ausgerüstet, der automatisch jede beliebige Raketenstufe, Kraftstoffhülse oder Wertsachen, die Sie anzulanden haben, auflädt und über die Raketenbasis freigibt. Vergessen Sie nicht Ihre mega-leistungsstarke, Quad Photon Laser Phaser können alle bösen, alien Aliens, die Gegenstand Ihres Besuchs könnte Explosion. Warnung: twitchy Reflexe sind ein Muss Voraussetzungen: TurboForth Korb Version 1.2.2, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: TurboForth AUTORUN Von Rasmus Moustgaard Inspiriert durch das Commodore 64-Spiel Bounder, nutzt dieses Spiel exquisit die Farbmöglichkeiten des TI 994A Computers, um ein lebendiges Spiel mit einem hervorragenden Soundtrack zu schaffen. Das wichtigste Gameplay haben Sie führen eine bouncing Ball durch ein blätterndes Gelände voller Gefahren und potenzielle Powerups beim Versuch, Ringe für Punkte zu sammeln. Die Aktion ist eine Mischung aus Pathfinding sowie schnellen Timing, zumal das aufsteigende Gelände nur allmählich aufgedeckt wird, wenn man Fortschritte macht. Riesig süchtig machendes Spiel mit meisterhafter Ausführung. Sehr zu empfehlen. Voraussetzungen: Erweiterte Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTORUN Minesweeper Von Sometimes99er Während ein ziemlich bekanntes Spiel, ist diese Version die beste, die ich bisher für den TI 994A Computer gesehen habe. Verwenden Sie Ihre deduktiven Fähigkeiten mit Hilfe von numerischen Hinweisen zu lokalisieren und markieren Sie die verborgenen Bomben auf dem Raster. Es gibt 3 verschiedene Ebenen mit zunehmender Rastergröße. Schöne Darstellung mit uncluttered Animation. Ein Instant-Klassiker. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: MINE (EA OPTION 3) Von Sometimes99er Dies ist ein Bild Logik Puzzle, wo Zellen in einem Raster müssen farbig oder leer sein, nach numerischen Hinweisen auf den Seiten des Gitters, um ein verborgenes Bild zu zeigen. Einfache und übersichtliche Darstellung, aber spannendes Gameplay. Es wird ziemlich hart über Level 5, aber Sie sind immer versucht, eine weitere Ebene zu versuchen. Sehr gut gemacht. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: NONO (EA OPTION 3) Von Unbekanntem Autor Mit bestimmter Inspiration von Scramble, steuern Sie einen Drachen, der mit dem Abbrennen von Heißluftballons besessen ist. Eine seltsame Fixierung, wenn Sie als ich. Sie können Feuerbälle schießen oder legen Sie explosive Eier, was auch immer die Arbeit zu einem beliebigen Zeitpunkt. Sie haben nur begrenzte Munition, es sei denn, Sie gehen durch die Zylinder, die Pop-up-intermittierend. Interessanterweise wurde dieses Spiel mit dem Multi-Color-Screen-Modus, die es ziemlich blocky, aber insgesamt das Gefühl ist ganz schön. Das Scrollen ist glatt und die Bedienelemente sehr ansprechbar. Gar nicht so schlecht. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: DRAGON (EA OPTION 3) Von Oliver Arnold Dieses Juwel von einem Spiel bringt das klassische Board Wargame, die als ein Grundnahrungsmittel von vielen eine Kindheit zum Leben auf dem Bildschirm TI 994A. In einer Nußschale, sammeln Sie Ihre Armeen und erobern Sie Feinde in einer Mischung aus Strategie und Glück. Dies ist eine voll funktionsfähige Version für bis zu 6 Spieler, aber ohne Computer-Gegner. Alle Aktionen und Eingaben werden mit zwei Joysticks durchgeführt, damit nicht die Spieler die Tastatur drängen müssen. Der Computer verwaltet die Würfel, berechnet die Schlacht Ergebnisse und bewegt die Armeen um. Die Weltkarte ist sehr schön gerendert und klar, so dass es einen schnellen Überblick über den Zustand des Spiels für alle Spieler. Sehr schön gemacht, und so fesselnd wie das Original. Die Dokumentationsdatei ist im Disk-Image enthalten. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: RISK (EA OPTION 5) Jet Set Willy Von Rasmus Moustgaard Dieses Spiel ist ein Remake des Classic Jet Set Willy von Matthew Smith für den Sinclair Spectrum Computer. Ein müder Miner Willy muss alle Gegenstände aufräumen, die nach einer riesigen Party um sein Haus gelassen wurden. Mit dieser getan wird seine Haushälterin Maria erlauben ihm Zugang zu seinem Schlafzimmer. Willys Herrenhaus wurde mit dem Reichtum aus seinen Abenteuern in Manic Miner gekauft, aber viel von ihm bleibt unerforscht und es scheint, von den merkwürdigen Kreaturen, möglicherweise ein Resultat der vorhergehenden (fehlenden) Besitzerexperimente voll zu sein. Willy muss das riesige Herrenhaus und seine Gründe (einschließlich eines Strandes und einer Yacht) erkunden, um das Haus komplett aufzuräumen, damit er einen dringend benötigten Schlaf bekommen kann. Dieses Remake ist dem originalen Spiel in fast jeder Hinsicht sehr treu und schafft es, den beabsichtigten Look und Feeling dieses klassischen Titels zu reproduzieren. Es erfordert fast Pixel perfekte Reflexe, so wird es eine Weile dauern, bis es durch. Absolut brillant Voraussetzungen: Extended Basic Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Saber Wulf Von Rasmus Moustgaard In diesem exzellenten Remake des ursprünglichen Sinclair Spectrum Spiels von Tim und Chris Stamper übernehmen Sie die Rolle von Sabreman, der versucht, die vier Stücke eines verlorenen Amuletts, das sich um einen tödlichen Dschungel verteilt, zu erholen. Navigieren Sie Ihren Weg, während die Vermeidung aller Manieren von bösen Kreaturen und Pflanzen, mit Ihrem Säbel wie nötig, um den Weg klar. Sehr buntes schnelles Spiel, in dem schnelle Reflexe ein Muss sind. Einfach hervorragend HINWEIS: Das Disk-Image gilt als Demo. Das volle Spiel ist nur im Kassettenformat verfügbar. Voraussetzungen: Erweiterte Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Von Alexander Hulpke Während sicherlich nicht ein Original Durchbruch Spiel, ist diese Version jedoch die beste, die ich bei weitem für die TI gesehen haben. Glatte Animation, bunte Grafiken, schöne Musik und ein kompletter Satz von Funktionen setzen sie abgesehen von anderen Versionen. Ein zeitloser Klassiker. Voraussetzungen: Erweiterte Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks optional. br Executable zu laufen: XB AUTOLOAD Flappy Bird Von Rasmus Moustgaard Ich denke, der Titel sagt alles, es sei denn, Sie haben unter einem Felsen gelebt seit den letzten Jahren. Drücken Sie die Leertaste, um die Vögel Flügel zu klappen und halten Sie es oben, wie es versucht, durch eine Reihe von Hindernissen fliegen. Schön ausgeführte Version für die TI, aber ich fand es unglaublich schwer zu spielen und die wiederkehrende Musik fuhr mich verrückt. Süchtig für einige, Verstand betäubend zu anderen: thats bis zu Ihnen. Anforderungen: Extended Basic Patrone, 32K RAM, Festplatte drive. br Ausführbar zu laufen: XB AUTOLOAD Road Hunter von Rasmus Moustgaard Inspiriert durch die 80er Arcade-Spiel Spy Hunter, setzt dieses Spiel Sie in den Fahrersitz eines Autos auf einer endlosen Straße als Versuchen Sie, andere Autos zu vermeiden und genug Kraftstoff zu sammeln, um an jedem zunehmend schwierigen Stadium vorbei zu kommen. Wenn Sie die gelegentliche Waffe, die auf der Straße liegt, abholen können, dann haben Sie das Vergnügen, Ihre Weise klar in einer sehr befriedigenden Weise zu schießen. Sie können auch stoßen die anderen Autos von der Straße, wenn Sie vorsichtig genug sind. Brillantes Gameplay und großartiger Soundtrack. Noch ein Meisterwerk von Rasmus. Voraussetzungen: Erweiterte Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Junkman Junior Von Merlin Magicware Dieses Spiel ist eine weitere Variante des klassischen Platformer-Spiels, wo man Leitern klettern, Plattformen springen und Geschosse vermeiden muss, um verschiedene Gegenstände auf jeder Ebene zu sammeln. Die Animationen sind sehr gut und das Gameplay ist sehr glatt und reaktionsschnell. Es wird ziemlich schwierig, mit jedem aufeinander folgenden Bildschirm als neue Herausforderungen hinzugefügt werden, so dass die gemeinsame Falle der anstrengenden Wiederholung zu vermeiden. Sehr gut ausgeführt und macht Spaß. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: JMANJR (EA Option 5) Bouncing Babies Original Spiel von Dave Baskin TI 994A Remake von John Chase Bouncing Babies scheint vage erinnert an Circus Atari, aber mit einem verdrehten Thema, wo Sie haben, um Babys von einem Gebäudefeuer zu retten Fangen sie, wie sie fallen aus dem Dachgeschoss Wohnung. Kein Druck Sie haben mit mehreren Wellen der fallenden Babys kommen in rascher Folge, während Sie das Trampolin hin und her bewegen in einem Versuch, sie zu fangen und bounce sie in den wartenden Ambulanz. Große Grafik, aber ein sehr schwieriges Spiel, um über die erste Welle zu meistern. Was werden Sie diesen armen Müttern erzählen. Voraussetzungen: Extended Basic, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zu laufen: BABIES Von Rasmus Moustgaard Titanium ist stark von der Commodore 64 Spiel Uridium inspiriert, wie Sie Rennen von einer Plattform zur anderen zerstören Strukturen und Schiffe während eifrig zu vermeiden Hindernisse und die Verteidigung der Schiffe. Gameplay ist frenetisch, aber glatt mit beeindruckenden Animationen und große Einleitung sowie Hintergrundmusik. Darüber hinaus wird das Spiel nutzen die F18A VGA-Platine, wenn verfügbar auf Ihrem System für immer mehr Grafiken. Die Schwierigkeit richtet sich ziemlich schnell, so dass Sie besser gute Reflexe haben. Und angesichts der Tatsache, dass dies die Autoren ersten TI 994A Montage Spiel ist es umso unglaublicher Georgous Spiel Voraussetzungen: Extended Basic, 32K RAM, Festplatte. Joysticks und F18A optional. Ausführbar zum Ausführen: XB autoload TI Scramble Von Rasmus Moustgaard Sie erinnern sich wahrscheinlich an das Arcade-Spiel Scramble von Konami, das 1981 erstmals 1981 in kritischer Hinsicht eingeführt wurde. Daher ist es ein wahrer Genuss für Sie: ein ziemlich treuer Port für den Computer TI 994A, der Sie zurück bringt Wenige Jahrzehnte in der Zeit. Ihre Mission ist es, Ihr Schiff durch scrollen Gelände, zerstören alles in Sicht mit Laser und Bomben, während die Erfassung genug Kraftstoff, um Sie fliegen, bis Sie endlich Ihre Basis und dann wieder von vorne beginnen mit erhöhten Schwierigkeiten zu zerstören. Jede Phase wird mit Sprache begrüßt. Sound Effekte und Animationen sind hervorragend, und das Spiel wird auch die Vorteile der F18A VGA-Board für noch mehr fashtful Grafiken auf die ursprüngliche Arcade-Spiel. Noch eine Tour de force von diesem Autor. Ich kann dieses Spiel nicht genug empfehlen. Voraussetzungen: Extended Basic, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks, Sprachsynthesizer und F18A optional. Ausführbar zum Ausführen: XB autoload Von HAL Laboratory TI 994A Umwandlung von Mike Brent Dieses Spiel ist noch eine weitere Umwandlung eines zeitlosen Klassikers, Herr Chin ursprünglich für die ColecoVision Spielkonsole produziert. Die Prämisse hier ist einfach, aber originell: Sie scheinen Lust Ausgleich Platten auf Stangen, und es ist eine eifersüchtige Person entschlossen, machen Sie fehlschlagen, indem Sie tödliche Gegenstände bei Ihnen. Sehr süchtig, mit mehreren Ebenen zu erleichtern Sie in das Spiel und saubere Grafik-und Sound-Effekte. Es scheint ein schönes Gleichgewicht zwischen Strategie und purem reflexiven Spiel zu schlagen, und ich fand es ziemlich lustig Hinweis: Eine Sammlerausgabe dieses Spiels einschließlich einer Box, eines Manuals und einer Festplatte wird demnächst hier erhältlich sein. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: MRCHIN (EA-Option 5) Mad Marvins Große Flucht von Marc Hull In einer Super-Twist auf dem klassischen Lunar Lander Spiel, sind Sie in Ihrer Untertasse in riesigen Höhlen gefangen, und der einzige Ausweg ist, die Tür eines jeden zu öffnen Eine durch Landung auf jeder der Plattformen in Ordnung. Sie kämpfen Schwerkraft durch die Anwendung von Stoßdüsen und Land durch den Einsatz Ihrer Fahrwerk. Dies ist ein monströs süchtig machendes Spiel, das Ihre Reflexe und Sinn für Timing auf das Maximum Aufgabe wird. Die hier präsentierte Version ist eine Demo, und Sie können die Vollversion hier kaufen. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: MARVIN1 (EA Option 5) Von EB Software Du bist ein hochtrainiertes Kommando, das tief in die Katakomben des bösen Kryon-Imperiums eingefangen und eingesperrt worden ist. Werden Sie in der Lage, eine erfolgreiche Flucht zu montieren und immer noch mit der Kryon-Beute zu bekommen Während oberflächlich scheint es, Ihre üblichen Platformer zu imitieren, hat das Gameplay sehr interessante Features wie die Fähigkeit, Löcher in den Boden zu schaffen, um Ihre Verfolger zu fangen und zu Fuß über Sie, unter anderem. Fortschreitend viel weiter als die erste Ebene erfordert Geschick und Strategie, und Sie werden bald finden Sie sich auf Ihrem Bildschirm geklebt und äußern hemmungsloser Profanitäten. Ausgezeichnete Animationen. Mit anderen Worten, probieren Sie es aus Anforderungen: EditorAssembler Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: TIRUNNER (EA Option 3) Von Unbekannten Autor Im nicht ganz sicher, was aus diesem Spiel zu machen. Es hat vage Wurzeln in Galaxian und Lunar Lander und besteht im Wesentlichen aus 2 Stufen: Im Stadium müssen Sie 43 fliegende Untertassen zu schießen, bevor Sie auf die nächste Stufe, die aus einem Schwerkraftfeld und einem Landeplatz besteht mit beweglichen Hindernisse blockiert Ihre Weg, den Sie schießen müssen. Sie starten das Spiel mit einer bestimmten Menge an Energie, und Sie verlieren etwas von, dass jedes Mal, wenn Sie getroffen werden oder Sie Ihre Triebwerke verwenden. Sie können teilweise Ihre Energiespeicher durch Landung auf dem Pad ergänzen, aber schließlich werden Sie auslaufen. Daher ist es Ihre Aufgabe, so lange wie möglich zu überleben. Insgesamt ist es ein gutes Spiel mit einer interessanten Prämisse, aber irgendwie fühlt sich ein wenig ungeschliffen. Auf jeden Fall einen Versuch wert. Voraussetzungen: Extended Basic, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks optional. Ausführbar zum Ausführen: XB Autoload By Mark Wills Dies ist das erste vollständige Spiel entwickelt mit Mark Wills Turbo Forth Version 1.2, und es zeigt eindeutig die Fähigkeiten dieser Programmiersprache. Es basiert auf einem früheren Spiel für den Jupiter Ace Computer. In Darkstar, sind Ihre Raumschiffe Motoren beschädigt worden und sind undichte Strahlung, und Sie müssen Energiezellen gesammelt über das Schiff mit ferngesteuerten Roboter zu sammeln. Die Roboter unfortunetely nicht stoppen, bis sie ein Hindernis treffen, so dass Ihre Retrieval Arbeit, die viel schwieriger. Und um es noch schlimmer, haben die Roboter eine begrenzte Lebensdauer aufgrund der inkrementellen Strahlung Schäden. Also kein Druck. Das Spiel beinhaltet Sprache und ist sehr angenehm und sehr anspruchsvoll. HINWEIS: Da Turbo Forth Version 1.2 derzeit noch nicht in einer echten Patrone verfügbar ist, wird dieses Spiel nur unter Emulation mit Classic99 laufen. In der folgenden Anleitung finden Sie weitere Anweisungen. Anforderungen: Turbo Forth Version 1.2 cartrige, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Scud Busters Von Bruce Harrison Die in Saudi-Arabien stationierten US-Truppen werden von Saddam Huseins SCUD-Raketen angegriffen, und sie müssen versuchen, so viele dieser Raketen wie möglich mit Patriot-Raketen-Batterien abzubauen. Das allgemeine Konzept dieses Spiels ist etwas ähnlich wie Barrage oder Mission Command, außer dass es nur eine Rakete zu einem Zeitpunkt kommen auf Sie und Sie haben eine unbegrenzte Menge an Patriot-Raketen. Schnelles Handeln erfordert gute Hand-Auge-Koordination, kann sich aber nach einiger Zeit etwas wiederholen. Sie können spiff Dinge ein wenig aber durch den Wettbewerb gegen einen anderen Spieler. Voraussetzungen: EditorAssembler cartrige, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: SCUDBUSTER (EA Option 5) Von Giovanni Giuffrida Dieses Spiel verleiht dem eigenen Schwanz eine ganz neue Bedeutung. Sie sind eine hungrige Schlange in einem Labyrinth auf der Suche nach Nahrung Pellets zu essen. Das Problem ist, dass, wie viele von uns haben leider herausgefunden, je mehr Sie essen, desto größer Sie erhalten, oder in diesem Fall je länger Sie bekommen, und wenn Sie nicht vorsichtig sind, könnten Sie am Ende essen Ihre eigenen Schwanz und damit chocking zu Tode. Die Animation ist böse schnell, und Sie müssen ausgezeichnete Reflexe, um die Hindernisse zu manövrieren, um die Pellets und vermeiden, in den Schwanz laufen. Einfaches Konzept, sehr gut gemacht. Ein weiterer Sieger. Voraussetzungen: EditorAssembler cartrige, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks optional Ausführbar zum Ausführen: NIBBLE1 (EA Option 5) Perfect Push von Golden Games Perfect Push ist ein teuflisch schwieriges Puzzle-Spiel, wo Sie unterirdisch auf einem Planeten in einem isolierten System marooned und die einzige Möglichkeit, nach Hause zu kommen, ist, Ihre Rakete, Der APELLO 946, richtig unter der einzigen Öffnung zur Planetenoberfläche und abblasen. Das Problem hier ist, dass die Raketenteile über diesen sehr felsigen Planeten verstreut sind, und die einzige Weise, zu ihnen zu gelangen, ist, die Felsen aus dem Weg zu bewegen oder zu sprengen. Und wenn das nicht schon schwierig genug war, wenn man einen Stein drückt, wird er weiterfahren, bis er auf ein Hindernis trifft, und dasselbe passiert mit deinen Raketenteilen. Wirklich seltsame Schwerkraft bei der Arbeit hier. Oh und noch eine Sache, es gibt auch nasty Aliens Roaming der U-Bahn als gut, aber zum Glück können Sie fangen sie hinter Felsen und verhindern, dass sie mit Ihnen als eine nette Protein Snack. Schöne Ausführung, aber sehr anspruchsvoll, da ich nicht in der Lage, wie bisher noch über die erste Ebene zu bekommen Anforderungen: EditorAssembler Cartrige, 32K RAM, Festplatte. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: PUSH1 (EA Option 5) Midnite Mason Von Software Spezialitäten Haunted Häuser sind kein Spaß zu beginnen, aber sie sind geradezu erschreckend, wenn Sie ein Maurer Vertrag abgeschlossen sind, um in einem zu arbeiten. Und um weiter Ihre Probleme zu verkomplizieren, haben alle Ihre Werkzeuge über das ganze Haus verteilt worden, so dass, um mit Ihrer Arbeit so rasch wie möglich zu erhalten, müssen Sie sie eins nach dem anderen zu sammeln. Das Problem ist, dass es unangenehme Geister gibt, die den Ort durchstreifen, der nichts mehr lieben würde, als Ihre Seele zu stehlen. Mit anderen Worten, vermeiden sie um jeden Preis Dies ist ein klassisches Platformer mit glatten Animation und knackig Grafik, die sehr unterhaltsam, wenn auch ziemlich schwierig zu schlagen ist. Ein Klassiker. Voraussetzungen: EditorAssembler cartrige, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: MASON (EA Option 5) Whos hinter der mexikanischen UFOs Von Chris Bodenmiller UFOs sind auf der ganzen Welt erschienen, darunter. warte darauf. Mexiko, und Sie haben die Aufgabe, in diese ungewöhnliche Situation. Sie werden zu vielen Städten reisen und Entscheidungen über die weitere Vorgehensweise treffen. Während gut gemacht grafisch schien dieses Abenteuer schien viel zu kurz und einfach zu lösen, wenn auch unterhaltsam. Kommt auf 2 Scheiben. Voraussetzungen: Extended Basic cartrige, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: XB autoload Space Agressor Von Brian Lemoff In diesem Spiel bist du der Space Invader versucht, die planetaren Verteidigungen des Systems, das Sie angreifen zu überwältigen. Vermeiden Sie eingehende Raketen und Minen, solange Sie können, beim Versuch, die mobilen Artillerie-Pods zu zerstören. Brillante Grafik und faszinierendes Gameplay. Jene mit langsamen Reflexen müssen nicht angewendet werden. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: AGGR EA Option 5 Master Mind By Unbekanntes Autor Dieses altehrwürdige Spiel braucht keine Einführung, und diese Computerversion ist die absolut beste, die ich bisher gesehen habe. Sie erhalten das Spiel Schwierigkeit, d. h. die Anzahl der verschiedenen Farben in jedem Code zu wählen, und Sie erhalten 10 Versuche zu erraten, den Code mit den Hinweisen, die Ihnen durch den Computer gegeben. Ein zeitloser Schatz, der garantiert Ihre deduktiven Fähigkeiten schärfen wird. Anmerkung: Während das Spiel auf französisch ist, gibt es eine kleine englische Einleitung, die Ihnen die erforderliche Übersetzung gibt. Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Spaltenangriff Von Chris Bobbitt Die bösen Flugaline haben beschlossen, mit ihren Schlachtschiffen in die Erde einzudringen, die bunte Spuren hinterlassen, wenn sie vom Himmel herunterkommen, bevor sie ihre Bombardierung beginnen. Sie haben die unangenehme Aufgabe, diesen unprovozierten Angriff mit der einzigen verfügbaren Planetenverteidigungslaserpistole zu stoppen. Dort haben Sie es, so viel Glück Hinweis: der Schwierigkeitsgrad von 10 auf 0 erhöht. Anforderungen: XB-Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Von Lucien Baumann Dies ist ein Computer-Version des klassischen Schiebe-Puzzle, und ein sehr gut getan. Ihr Ziel ist es, den grünen Block durch die Öffnung auf der rechten Seite zu bekommen, indem Sie zuerst den Weg davor entfernen. Dies ist leider nicht so einfach, wie es scheint, aber Im sicher youll herauszufinden. schließlich. Saubere und bunte Umsetzung, die eine Freude zu spielen ist. Sehr gut gemacht. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: RUSHHR EA Option 5 Originalspiel von Larry Kaplan Wer unter euch nicht an das fabelhafte Kaboom-Spiel auf dem Atari VCS erinnert In dieser wunderbaren und sehr treuen Umsetzung für die TI wirft ein schelmischer Schläger Bomben von einer hohen Mauer, Und Sie haben zu fangen und zu zerstören, bevor sie auf den Boden. Sie verlieren ein Paddel jedes Mal, wenn Sie verpassen, so versuchen, genau zu sein, werden Sie so viel Spaß wie das Original und ein großer Wurf zurück zu alten Zeiten. Hinweis: Dieses Spiel wurde mit dem My Little Compiler von Guillaume Tello programmiert, was Sie hier erfahren können. Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplatte, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Starbase Räuber Von Joe Delekto Alert Ihre Langzeit-Feinde aus dem Cryogena-4-Sterne-System haben einen massiven Angriff auf alle Starbases in der Galaxy gestartet, und als der beste galaktische Pilot und Stratege um, sind Sie zugeordnet Halt die Flutwelle von Ausländern mit Ihrem treuen Explorer Klasse Verteidigung Schiff. Sie sind mit tödlichen Twin-Photon-Kanonen bewaffnet und werden von einem Bordcomputer sowie einem starken Schild unterstützt. Sie haben auch die Fähigkeit, hyperwarp zu einem zufälligen Ort, wenn es zu haarig wird. Sie starten auf dem galaktischen Kartenbildschirm, der Ihnen Ihre Starbases sowie feindliche Schiffe in Ihrer Branche zeigt. Wählen Sie den Quadranten Ihrer Wahl mit Priorität, um Ihre Starbases zu verteidigen, und drücken Sie Feuer. Von dort werden Sie in eine 3D-Raumkampf-Umgebung geworfen werden, die Sie nicht verlassen können, bis Sie vollständig zerstören alle fremden Schiffe. Seien Sie vorsichtig Sie können Schild nur so viel Schaden nehmen, bevor Sie scheitern, und Sie können nur reparieren sie bei Starbasen, aber nur für eine begrenzte Anzahl von Zeiten pro Ebene. Befehle, die Sie wissen müssen: E: Motoren C: Computeransichten G: Äußere Gravitation F: Selbstzünden S: Schilde M: Galaktische Karte A: Feindliche Spurhaltung W: Hyperwarp. Sobald Sie einen Sektor vollständig zu löschen, werden Sie auf die nächste Ebene mit mehr Feinde zu zerstören. Spielen ist frenetisch und fesselnd, obwohl es etwas repetitive bekommt. Insgesamt ein ausgezeichnetes Spiel ein Star Trek. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführen zum Ausführen: RAIDER (EA-Option 5) Rock Runner Von Eric LaFortune In diesem Spiel übernehmen Sie die Kontrolle über einen Charakter Tunneling auf der Suche nach Diamanten unter Vermeidung von Minen, fallen Felsen, Wände, Säure-Pools und Roaming-Monster. Klingt vertraut Ja, Dig Dug kommt hier auf jeden Fall in den Sinn. Sie müssen sicherstellen, dass Sie alle Diamanten im Spielfeld zu sammeln, bevor es aus der Zeit, um auf die nächste Stufe zu gehen, sonst verlieren Sie eines Ihrer ersten 5 Leben. Sie können auch Bomben niederlegen, um Ihnen zu helfen, an schwierigen Hindernissen vorbei zu kommen oder die Monster zu töten. Geschrieben in halb-Bitmap-Modus, ist dieses Spiel sehr bunt und reagiert auf Eingabe, kann aber brutal zu schlagen innerhalb der zugeteilten Zeit. Schön ausgeführt. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: ROCK (EA Option 5) Von Manuel Constantinidis Von einem Originalität Standpunkt, dieses Spiel zeichnet sich durch prominent. Sie steuern einen Ball, der eine komplexe überschneidende Schiene rollt, die über 16x16 Pixelfliesen gelegt wird. Eine Fliese wird gelöscht, sobald die Kugel alle Schienen auf dieser bestimmten Fliese herunterläuft und Ihr Ziel ist, so viele Fliesen wie möglich zu löschen, bevor der Ball von der Kante des Spielfeldes fällt. Interessanterweise sind die Fliesen nicht fixiert, sondern können mit ihren unmittelbaren Nachbarn durch einfaches Bewegen des Cursors umgeschaltet werden. Dadurch können Sie die Form der Spuren und damit die Richtung ändern, die der Ball nimmt. Es ist ein schönes und unglaublich süchtig machendes Spiel, das garantiert zu saugen eine Menge Zeit ist. Sehr zu empfehlen Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks optional Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Gravity Master Von CSI Design Group Beim Spielen eines Spiels macht Spaß, das Entwerfen dann spielen ein Spiel hat mindestens doppelt so viel Spaß und das ist genau das, was Sie tun, um in diesem ungewöhnlichen Stück Software zu tun Wo Sie anspruchsvolle Platformer Spiele mit mehreren Bildschirmen bevölkert von Roving Killer Roboter und eine Vielzahl von anderen Fallstricke zu entwerfen. Die Lernkurve ist ziemlich minimal, und die Herausforderung ist wirklich in der Prüfung der Abweichung Ihrer Phantasie bei der Schaffung eines zähen noch spielbar und angenehm Spiel. Das einzige Problem, das ich damit habe, ist, dass die fertigen Spiele nicht als Standalone gespielt werden können, was eine Schande ist. Trotzdem ist es schnell zu einem meiner Favoriten geworden. Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks optional Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Eine sehr schöne Wiedergabe des klassischen Atari-Spiels, bei dem man einen Tausendfüßler, der sich unerbittlich in Richtung zu Ihnen bewegt, schießen muss, ohne lästige und tödliche Spinnen zu vermeiden. Der Tausendfüßler hat die schlechte Angewohnheit, sich in mehrere unabhängig bewegte Bits aufzulösen, die dazu neigen, Ihr Leben ein wenig zu komplizieren. Zeitlos. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: EA Option 5: CENT By Unknown Author Dies ist ein schön ausgeführter Raum romp, wo Sie den Reaktor einer planetaren Basis zu entschärfen, bevor es explodiert. Problem ist, dass es viele tödliche Hindernisse zu überwinden, wie Sie die verdrehten labyrinthischen Korridore der Station sowie versichern Sie, dass Sie Ihre Sauerstoffversorgung aufladen, während Sie entlang gehen. Die Grafiken sind hervorragend und die niedrige Schwerkraft ist sehr gut gerendert, obwohl ich fand das Schwierigkeitsniveau ziemlich steil. Sehr intertaining Anforderungen: HerausgeberAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Steuerknüppel. Ausführbare Ausführung: EA Option 3: Datei NameMAJOR-TOM Programm NameLOTS Water Works Von David Bishop In diesem Spiel kann jeder ein Klempner werden, obwohl die Qualität der Arbeit stark vom strategischen Denken abhängt. Ihr Ziel ist es, eine Rohrleitung von der Zuleitung zum Auslass auf allen 99 Etagen und den Keller eines Gebäudes im Bau zu bauen. Je höher der Anfangsboden, desto schwieriger ist es zu beenden. Sie beginnen mit einem Budget von 200, die Sie verwenden können, um Equpment und Rohre kaufen, und es ist an Ihnen, es mit Bedacht zu verwenden, um Ihre operativen Margen gesund zu halten. Sehr originelles Konzept. Handbuch enthalten. Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Spell Breaker von Dave Lebling Dies ist die dritte Tranche der Infocom Enchanter Serie. In einer Welt, die auf Magie gegründet ist, scheint die Magie selbst zu versagen, dass Zauber nicht funktionieren oder seltsam schief gehen, was zur Bildung des Gilde-Konklave führt. Als der Führer des Circle of Enchanters, sind Sie ausgewählt, um die Magie, um ihre volle strahlende Herrlichkeit wiederherzustellen. Das Gewebe dieses verzauberten Universums liegt in Ihren Händen. Die Befehle sind die des Standard-Infocom-Interpreters, wobei die Befehle CAST und LEARN für Zauber hinzugefügt wurden. Du kannst auch neue Zauber in dein Zauberbuch schreiben, indem du den GNUSTO-Befehl benutzt. Viel Glück XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Von J. Peter Hoddie Sehr hübsch ausgeführtes Remake des klassischen Asteroiden-Spiels, verstärkt durch bunte animierte Hindernisse. Klassischer Spaß. Voraussetzungen: XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD Von David Crane TI 994A Remake von Retroclouds Dies ist eine unglaublich zuverlässige Erholung des klassischen Pitfall-Spiel für die Atari 2600-Konsole, die eine Tour de Kraft der meisterhaften Montage Programmierung darstellt. Es ist so viel Freude, wie eine Reise in die Erinnerungsspur zu spielen, mit allen 255 Bildschirmen mit Schätzen und oft tödlichen Hindernissen gefüllt. Sehr gut gemacht Voraussetzungen: EditorAssembler oder XB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Ausführbar zum Ausführen: XB AUTOLOAD oder PITFALL (EA Option 5) Terminal Toads Von Gregory Groszek Alert Vier offensichtlich unzerstörbare Mutationskröten haben die Kontrolle über eine streng geheime Forschungseinrichtung übernommen und müssen um jeden Preis gestoppt werden. Sie müssen in mit Ihrem Tank gehen und zerstören Energie Scheiben, die die Kröten füttern. Schießen auf die Kröten nur betäubt sie für eine Weile, und wenn sie aufholen mit Ihnen, sind Sie Toast. Hows, die für eine verdrehte Szenario Die gute Nachricht ist, dass es tatsächlich ein sehr lustiges und lebhaftes Spiel in der Vene von PacMan, obwohl definitiv nicht so fröhlich. Voraussetzungen: EditorXB Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk, Joysticks. XB AUTOLOAD Never-Lander Von Marc Hull Im 2008 Chicago TI Faire enthüllt dieses Spiel eine originelle Torsion auf dem klassischen Mondlandethema, bei dem du versuchen willst, deinen Lander durch unpassierbare Asteroidenfelder zu manövrieren und deine Triebwerke zu verlangsamen Absturz und vermeiden Kollisionen. Leider ist Kraftstoff in knapper Versorgung, obwohl Sie versuchen können, nab Brennstoff Kanister im Raum schwimmen, wenn Sie zu ihnen kommen können. Makellos ausgeführt und sehr süchtig. Voraussetzungen: EditorAssembler-Kassette, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: EA3GAME (EA Option 3) Astro Fighter By Data East Co. Dieses Spiel scheint stark von der klassischen Arcade-Spiel Galaxian, mit fantastischen Grafiken und frenetisches Spiel inspiriert. Ihre Mission ist es, zu zerstören Welle nach Welle der zähen Kamikaze fremden Kämpfer mit dem Ziel, das Mutterschiff zu erreichen. Halten Sie sich an Ihren Joysticks: Sie sind in für eine ziemlich Fahrt Anforderungen: EditorAssembler Patrone, 32K RAM, Festplattenlaufwerk. Joysticks wahlweise freigestellt. Ausführbar zum Ausführen: ASTROFGT (EA-Option 3) START eingeben, wenn nach Programmnamen gefragt wird Von William Reiss Ein zeitloses aber extrem süchtig machendes Spiel, wunderschön ausgeführt. Passen Sie Fliesenpaare, die freie linke oder rechte Ränder haben, indem Sie sie mit dem Cursor auswählen und die Leertaste drücken, und sie werden aus der Platine entfernt. Es gibt 4 Schichten von Fliesen in verschiedenen Farben gezeigt, und Sie können nicht entfernen Kacheln, die eine andere Kachel auf sie haben. Das Ziel ist es, das Feld komplett zu löschen. If you get stuck, press H for a hint, but you did not hear it from me. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB Autoload By Bob Gastoni The rules of Keno are very simple: pick 4 numbers between 1 and 40 and hope that 2 or more will get selected in a random draw. Not much to it really, but apparently its a big hit at the casinos. Nonetheless, it is very nicely executed and provides a little diversion for daily life. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB Autoload Space Station I By Dominic J. Melfi We are under attack by an invisible alien force. Support systems gone. If you read us. Space Station I. We are transmitting all available data. . The Saturn outpost has been obliterated, and the aliens are heading your way. Will you be able to repel them The aliens will come in waves from all directions, and you have to position your targeting reticle on their position and fire your torpedoes. You can only sustain 5 direct hits to the station before your defenses are overwhelmed. And by the way, watch out for the cloaked command ship. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB Autoload Kippys Nightmare By Dominic J. Melfi In this nightmare, you are surrounded by monsters bent on your destruction, and you are only armed with 6 poofers that you can place on the field to whisk away the monsters back into their cages when they bump into them. Your track on the playing grid also acts as a temporary barrier, serving to only postpone the inevitable. But dont worry: it is only a dream afterall. Or is it. Very original game premise and wonderful execution. Highly recommended. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB Autoload Bang Bang Sub By Dominic J. Melfi Frenetic arcade play puts you at the helm of a submarine with the mission to destroy all surface and air ennemy forces within range, while avoiding mines and bombs. Good sound effects and thumb numbing eye blurring action. Quick reflexes a must. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB Autoload By Texas Instruments Ever wondered how cowboys herded stray animals Well, heres your chance to test your lassoing skills. Your farm animals have suddenly acquired cabin fever and have started busting out of their corrals, running around like mad, and so you have to capture them one by one using a lasso while trying not to get trampled. Very enjoyable gameplay spiced up by a little speech. Yee Haw Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Speech Synthesizer optional Executable to run: LASSO (EA option 3) Tunnels Of Doom By Texas Instruments This is the grand-daddy of the graphic adventure games on the TI, and was quite advanced for its time as it is still supremely playable and enjoyable. In a nutshell, you control a party of up to 4 characters each with different abilities and set about exploring daunting multi-level dungeons while fighting monsters and collecting treasure. Includes several different scenarios, including a Star Trek variation, enough to keep you adventuring for a very long time. A timeless classic Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB Autoload Mission X By Data East USA Reminiscent of War Zone, you are a fighter pilot with the mission of destroying invading fleets of warships as well as tanks, while avoiding a steady barrage of enemy fire. You can change your altitude by moving the joystick forward or back, and the fire button lauches your bombs. This is a very fast paced well designed game that requires good reflexes and a sharp eye. Very addictive. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: MISSION1 Angler Dangler If fishing is your thing, then you should not miss this program. You are an angler trying to catch as many fish as you can before time runs out. You decide how far you want to cast your line, then you reel it in while guiding it away from rocky outposts and towards schools of fish. If you do manage to hook a fish, make sure you monitor your line tension lest it snaps. Excellent graphics and animation make for a very entertaining game, even if you dont fish. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB Autoload Scott Adams Adventures By Scott Adams Other Authors This is the entire collection of text adventures from Scott Adams as well as a few less well known ones from a variety of authors (yes, Adult Adventure is included), for a total of 22 adventures. The text file CONTENTS lists all the titles as well as the executables for each. There is enough here to keep you entertained for many many hours, as your imagination takes you from the sleazy setting to the darkest tomb. Good luck, and dont forget to save frequently Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB Autoload By Dan and Kate Spracklen TI 994A Conversion By Michael Swiridenko This chess program was one of the first successful programs for microcomputers. When pitted against Video Chess, it is clearly stronger tactically, however it still makes significant blunders and like Video Chess is very weak in end-games. The latter also has more features, but will generally lose or draw against Sargon I. Up to 6 half-moves depth of analysis is available, but anything beyond level 2 takes way too long, yet even at that level it is still a decent opponent. Instructions are included. Requirements: XB or EditorAssembler, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB Autoload or CHESS (EA option 3) By SaurusSoft In this fantastic game, you are an explorer wandering through multiple caverns filled with monsters and all sorts of obstacles. There are no less than 24 different screens with colourful graphics and imaginative challenges, so it will take the player a very long time to sort through everything. Its the TI at its best Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: MINE1 (EA option 5) RAG Software Clowns is a TI adaptation of the venerable Circus game available on almost every classic computing platform. Your objective is to pop colourful balloons flying over you by having a pair of clowns jump on a seesaw. Gravity is modeled realistically, making things a little more hairy. Simple but highly addictive. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB AUTOLOAD Demon Attack By Texas Instruments This is a rare version of the classic Demon Attack game which includes speech. You are a moon surface defender repealing wave after wave of alien monsters determined to put you in a state of permanent sleep. The graphics are top notch as are the sound effects while the action will keep you riveted for hours. Highly recommended. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB AUTOLOAD By Alex Staruszkiewicz As a fighter inside an enemy mothership, your objective is to cause as much damage to that ship as possible all the while avoiding flying objects and bombs. There are 3 different screens and the level of difficulty increases as you cycle back to the first screen. Good graphics and sound effects coupled with frenetic action make for a very entertaining space shooter game. Requirements: EditorAssember cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: ESPI (EA option 5) Classic Checkers By Chris Bobbitt This is an excellent adaptation of checkers for the TI. It is for 1 or 2 players, with the computer proving to be a very decent opponent. Nice fresh presentation of a timeless game. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks or mouse optional. Executable to run: XB AUTOLOAD By M. Fischer If you are claustrophobic and have slow reflexes, then this game is not for you. As a member of an archeological team excavating a series of pyramids, you have to explore multiple chambers, collect treatsure as well as royal mummies. This is made a tad more difficult by the fact that you have nasty guard mummy guards intent on sucking the life out of you. Best of luck and I hope youve left a will. Great all around game Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: OHMUMMY (EA option 5) TI99 Clickety By Mark Hull Inspired from the popular game Bejeweled, the objective of this colourful game is to eliminate adjacent blocks of the same color, which causes the columns of blocks over them to slide down. The ultimate goal is to clear the screen completely. Thats it Use the joystick to move the pointer and press the fire button to select the blocks. Smooth animation and clean presentation greatly enhance this totally addictive but challenging game. Very well done Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: GAME32k08 or GAME32k16 (EA option 3) SPAD XIII Mark 2 By Not-Polyoptics This game is the closest thing there is to a true flight simulator on the TI. You are a WWI French fighter plane pilot in 1918 about 20km east of the German front and your mission is to patrol the sky and destroy enemy planes including the dreaded Red Baron, observation balloons and airfield hangars while still managing to return and land safely on your airfield. The flight physics are very realistic and the scenery is 3D wireframe, making for a great and very challenging experience. An absolute must for any flight enthusiast Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB AUTOLOAD Astroblitz By Unknown Author This fine space shooter has a strong resemblance to the classic Defender game. The objective is to destroy incoming alien ships as well as aliens on the ground all of whom are shooting at you. You have at your disposal a long-range radar screen showing the various targets, which helps plan your route. The action is pretty frenetic and good reflexes are a must. The graphics and animations are excellent, but sound effects seemed a little minimalistic. Definitely worth a try. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks. Executable to run: ASTROBLITZ (EA option 5) By Arnd Russmann As Freddy, you are exploring a vast labyrinth of tunnels filled with scorpions, rats, ghosts, mummies and other nasties in search of treasure and. the exit You can use your gun to shoot some of the energy leeching monsters, but is is best to try to escape by climbing up and down the ropes. This is a very high quality game that will keep you hooked for hours on end, with detailed smooth scrolling graphics and a very challenging layout. An absolute gem Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: FREDDY (EA option 5) Ms. Pac-Man By AtariSoft This game obviously needs no introduction, and I am including it in this collection because it is not as common to find and it is so cute Eat the dots and fruits and avoid the ghosts. A venerable classic that is still immensely entertaining. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: MS-P (EA option 5) MS-Adventures By Mike Stewart This excellent but less known adventure system includes three separate but sequential quests that need to be played in order, namely The Search For Murgens Keep, The Enchanted Keep and The New King, all with a fantasy theme. The game mechanics follow very closely Scott Adams Adventure series, so play is very familiar. There are no graphics, so it is left to your imagination to fill-in the blanks. Difficulty level is pretty challenging, and you are guaranteed many hours of play. Documentation is included. Very enjoyable. Requirements: EditorAssembler or XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB AUTOLOAD Submarine Commander By Thorn Emi This game places you in a WWII setting as a submarine commander hunting enemy convoys. Your submarine has a complete array of gauges and instruments including sonar and hydrophone allowing you to successfully track and sneak up on passing convoys while avoiding the deadly escort destroyers. This simulation is incredibly well designed and can easily compare to the venerable Silent Service sub simulation. While the numerous controls are easy enough to master, developing successful strategies is where your mettle is really tested. You have got to try it. (Docs included). Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: SUBCOMMAND River Rescue By Thorn Emi The object of this game is to navigate a river infested with crocodiles and electric eels and strewn with obstacles, while trying to rescue refugees from one bank and transporting them to the other. Your task is further complicated by enemy helicopters and tanks that seem to have a distinct dislike for you. Great smooth scrolling graphics and sound effects, with excellent controls response. Very highly recommended (Docs included). Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: RIVER By John Phillips While not a flight simulator for the purist, this game is still entertaining enough with you being at the controls of a plane charged with carrying top secret cargo to four different aitports. You need to take off, navigate and land safely to complete the missions under different weather conditions. In addition, you can search and destroy enemy planes if you are so inclined. The flight physics are very simplified, so the learning curve is minimal. Good graphics and excellent controls responsiveness. (Docs included). Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: 4AFLYER Computer War By Thorn Emi Inspired by the cult classic movie War Games, Computer War places the fate of the USA in your hands as nuclear ballistic missiles are converging toward its cities. You have to intercept the incoming missiles and destroy them, then match a visual code for extra points. The game ends when all the cities and NORAD are destroyed. This game is extremely challenging as it requires very fast reflexes as well as quick pattern matching. A perennial favorite. (Docs included). Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: WARGAMES By Daniel S. Muenchau Star Fort is a fast paced and frantic space shooter where you are manning a laser cannon turret and have to shoot down incoming waves of hostile saucers. The saucers throw at you slow-moving seeker bombs which are fairly easy to destroy, and fast moving deadly missiles which cannot be shot down. The latter can only be defeated if you manage to destroy the saucer that fired it before the missile reaches you, at which point a shield will materialize and temporarily protect you. If that was not enough, the saucers also initiate the formation of rapidely expanding crystal-like structures that will kill you if they reach your position. Very tough game beautifully executed. Requirements: Extended Basic cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: LOADSPAC By Unknown Author In this game, a take on the famous arcade game Frenzy, you are a sneaky bandit trying to collect as much treasure chests as you can find inside a vast labyrinth infested with deadly shooting robots and flying creatures, armed with an effective laser gun. The labyrinth is divided into rooms with multiple exits, each of which leads to other rooms with different layouts and dangers, thus maintaining a high level anticipation as well as dread throughout the game. The animations are silky smooth and your character is very responsive. Good sound effects. Highly enjoyable. Requirements: Extended Basic cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: LOADBAND By Jacques Groslouis This is an impressive looking sports simulation of track and swimming competition where up to four players can compete simultaneously against each other or against the computer if less than four human players are involved. There are four different track events and three swimming events which can be selected either individually or sequentially, with the computer keeping track of standings. The human player is run by repeatedly pressing a keyboard key or a joystick fire button, so the faster your rate of pressing, the faster your player goes. For short events, the computer is pretty easy to beat, but it gets tougher on longer ones. Of course, the most fun is obtained by playing against live people. Good sound effects and excellent animations round up this great game. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: GAMES1 (EA option 5) Berlin Wall By Iain Johnson While the theme of this game was more relevant in the 80s, it is still fun to play nonetheless. You start with five men attempting to cross from East to West Berlin, through 2 thick walls and a nasty minefield. Each successful escape scores you maximum points, but you also get partial points for blowing up (and yourself) a mine or a hole in the wall. This is sometimes unavoidable. You need to accumulate at least 5000 points before moving to the next level, and you get an extra man at that time. Each man that successfully passes through comes back around until you reach your 5000 point goal or all your men die. How far will you get Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Speech synthesizer optional. Executable to run: BERLINWALL (EA option 5) By Softmachine This is a great recreation of Ataris Missile Command where you are the sole defender of earth against nuclear enemy bombardment. You have at your disposal two batteries of missiles with limited ammunition which you need to launch against each attacking wave. Game ends when all your cities are destroyed. Gameplay and sound effects are superb, making this game a showcase of the TI capabilities. An absolute must-have Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: BARE (EA option 5) Micro Pinball By Software Specialties Beautifully rendered pinball game with great sound effects and silky smooth animations. The ball physics seem to be very accurate and thus enhance gameplay tremendously. Control of the paddles is via two joysticks, one for each, by simply pressing the fire button. Press 9 to start the game and pull back on the right joystick to load the spring ball launcher. Great entertainment value. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: PINBALOAD Mission Destruct By Glenn Schworak This is a great fast-paced space shooter where you are fighting your way through multiple alien waves with the objective of destroying their nuclear power plant. In the process, you will go through a lunar shaft rigged with mines, a subterranean passageway swarming with enemies, and finally a power shield that you need to drain while avoiding fireballs. Levels increase in difficulty after completion of each set of stages. High quality programming and very entertaining, Definitely recommended. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: DESTRUCT (EA option 5) By Glenn Schworak For the masochists among you, this is the perfect torture game. You are thrown into a 3D maze and have to find your way out. But before you do, you need to obtain a key to unlock the door. If you are lucky, you can find a map of the maze that will guide you. As a small token of magnanimity, the author lets you glimpse at the maze layout before the game starts. Very crisp graphics maintain a good 3D representation of your surroundings and game controls simply consist of the arrow keys. I suggest you play it with the lights out to really make you claustrophobic. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: 3D-MAZE (EA option 5) Pro Tennis By NiceSoft As a fan of tennis, this game was a godsend for me. And the pleasant part is that it is very well done and challenging. You get to pick the level of play and whether your opponent is a human or a computer player. The rules of tennis are preserved including switching sides after each odd game, and the speech synthesizer does a nice job of announcing the score and any errors. Animations are clear with added touches such as ball boys running to get a ball near the net. You can control the way you hit the ball (forehandbackhand), the speed (smashlob) and the direction via the joysticks. Two thumbs up. But I have to go now because Agassi is litterally humiliating me on the court. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Speech synthesizer optional. Executable to run: XB autoload High Gravity By Tom Wible This is a greatly original game that will keep you entertained for hours. You are the captain of a spaceship and are trying to supply a stranded space station by sending it cargo capsules through space. Sounds simple enough except that the surrounding planets exert a varying gravitational pull on your capsules, thus altering their trajectory. You have to find the best route through these planets that will lead to the space station, and if necessary you can adjust the initial velocity of the capsules and the density of the planets among other factors. You can also customize the playing field and change play parameters. Nice colorful visuals. Totally addictive Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB autoload Karate Challenge By Glenn Schworak As a karate contender, you are set on destroying the competition through a combination of punches and kicks in this nice martial arts simulation. It is one on one competition, and every hit incurred will decrease your lifebar, but you can slowly recover if you manage to avoid your opponent for a while. Difficulty is progressive with each level. Graphics are sharp and animations are very quick and realistic. Sound effects are basic however. Overall quite entertaining. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB autoload Cannonball Blitz In this very original take on Donkey Kong, your objective is to jump over cannonballs being hurled at you from the top of the ramps while trying to highest ramp. There are trap doors all over with see-saws underneath, and when a cannonball falls through a trap it swings the see-saw. If you happen to be at the opposite end of that see-saw, then you are propelled to next ramp above. At least in theory because the game requires very precise positioning which can be sometimes frustrating. There is a countdown timer for each screen and your score is a combination of the how fast you are and the number of cannonballs jumped. Very well done game Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: BLITZA (EA Option 5) Cave Creature By Funware This game is kind of reminiscent of Space Invaders in claustrophobic way. You are apparently trapped inside a rectangular enclosure and are surrounded by alien beings that spiral their way around you. Every so often, a kamikaze run by one them homes in on you, along with random appearances of saucers. As you shoot down each alien, it turns into a rock that also needs to be cleared lest you get walled-in. Starts rather lazily then becomes progressively more frantic, enhanced by good smooth graphics and decent sound effects. Definitely entertaining. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: CAVE (EA Option 5) TI Puck (Compiled Version) By Walid Maalouli This is the exact same game as the one in the BASIC section, except that it has been compiled using Harry Wilhelms Basic Compiler. I have included it here as a demonstration of the power of Harrys compiler to substantially speed up Basic and XB programs. TI Puck actually had to be slowed down in order to make it playable after it was compiled (gasp) and that was the only required modification. If you are a BasicXB programmer, then this compiler is going to free you from the agony of Basics sluggishness and you will be able to produce near-assembly speed programs (with some restrictions such as no floating point math). If you dont believe me, then compare the original and the compiled TI Puck versions and make up your own mind. By the way, TI Puck is obviously inspired from Pac Man and this version is actually quite challenging and enjoyable. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: TIPUCKC By Eric Boisvert Jean-Luc Brousseau Conversion by Jacques Groslouis If you happen to have an itchy trigger finger, this game is perfect for you. As the strong arm of the law, you are charged to hunt down and eliminate the famed Al Capone from the streets of Chicago. You have a limited amount of bullets, so you must make every shot count. Capone will be hiding inside buildings and you must quickly locate him and shoot him before he hoses you with a spray of bullets. Advanced scrolling techniques are used for the visuals, but control can be difficult to master secondary to lightning joystick response. Very enjoyable. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: CAPONE1 (EA Option 5) By Harry Wilhelm A beautifully executed TI version of the classic solitaire game Freecell. The graphics are crisp and clear, and the card manipulation cannot be any better without using a mouse. A tough game to beat though despite Harrys claim that every game can be theoretically won. This game was originally written in XB then compiled, speeding it up considerably and thus is a good showcase of the potential of XB compilers. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: FREECELLP (EA Option 5) TI-Sweeper V.2c By Lucie Dorais Conversion by Jacques Groslouis This is another version of the classic Mine Sweeper game with great use of color and excellent layout. You have a choice of three different grid areas, and your objective is to locate and flag all the hidden mines. Requires deducive reasoning and on occasion blind luck. Play mechanics are easy and the presentation is well above par. The best version I have seen of this game. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: SWEEPA (EA Option 5) The Labyrinth Inferno By Michel Montmigny Conversion by Jacques Groslouis Your memory and orientation sense will be heavily taxed in this program where you are briefly shown the layout of a complex full screen labyrinth, and you subsequently have to find your way in and out in as few moves as possible. Play this game everyday and I bet youll improve your memory. On the other hand, you could just as easily toss the TI in frustration. Enjoy Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: LABC (EA Option 5) 3D Tic-Tac-Toe By Clint Pulley Not your average tic-tac-toe game. This one is in three dimensions with four 4x4 superimposed playing boards. You play against the computer, trying to line up 4 tokens in a row in 3D. I have yet to win a game as it is devilishly difficult to grasp the token lineup and I keep missing key combinations. The AI is quite strong and will not miss an opportunity to humiliate you. Have fun Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: 3DTIC (EA Option 5) Super Space Acer By Mike Ward This is a frenetic space shooter reminiscent of Galaxians where your mission consists of destroying waves of alien spaceships. There is a Boss mothership to annihilate at the end of each stage, and you can pick up power-up modules along the way to obtain shields and increased fire power. Very well drawn graphics, smooth action and in-game music make this game very hard to put down, at least until your hands cramp up. Find more of Mikes software here Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: BOOTSSA (EA Option 5) Super Sled Acer By Mike Ward In this game, you are the driver of a speed sled trying to make it to the bottom of the hill in one piece, avoiding along the way trees, rocks, skiers, snowmobiles and even shooting tanks (), among other things. This really makes for a very crowded and weird snow slope, taxing your reflexes to the maximum. Smooth graphics and a very responsive joystick make it a very fun game to play. Who knows what comes after the tanks. Find more of Mikes software here Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: SLEDACER (EA Option 5) Mass Murderer By Mike Ward In a somewhat creepy themed game, the premise here is to kill as many innocent pixelated victims as you can before the police catches up with you. While at first glance it may seem like a Pac Man relation, the twist here is that the police does not know you are a murderer until they come across the remains of one of your victims. In other words, you can actually cross over police officers unnoticed, at least for a while. After that, youd better have good reflexes and quick thinking. Find more of Mikes software here Requirements: EditorAssember cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: MASSMURD (EA Option 5) By Bill Bies A beautifully rendered shoot-em-up program that pushes the TI to the limit. Based on the popular 80s game Zaxxon, your objective is to destroy the Arcturian Command Center which has been taken over by enemy forces. You start with three ships and have to maneuver your way through mine fields and convoluted surface structures all rendered in three-quarter isometric view, while battling enemy fighters, tanks and missiles. There are three levels of difficulty, and you get rewarded with extra ships as you progress. Play can be devilishly difficult initially while adjusting to the isometric display, but it is still great entertainment. Joystick response can occasionally be sluggish, and the scenery gets repetitive, but who has time to notice in the heat of battle. Great introductory music. Highly recommended Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: XB Autoload By Walid Maalouli Written in c99, the object of the game is to successfully land a spacecraft on a landing pad through a series of increasingly difficult terrain and gravities, keeping an eye on fuel and vertical as well as horizontal velocities. Starts off easy but becomes extremely challenging at higher levels. Decent sound and visual effects spiced up by speech optionally. I have been known to spend a couple of hours at a time trying to get to the highest level, but so far no success, although I got close. Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks and speech synthesizer optional. Executable to run: TILANDER (EA option 5) Attack of the Creepers By Ian J. Howle Alexander F. Perry This is a very addictive platform game with very well designed levels and superb animation. Alien hordes have invaded your mine and you need to fight your way up to the planet surface where a spacecraft awaits you. You are armed with a ray gun and have to face green slymy creatures, falling rocks and gaping voids. You can walk, run, jump, do jumping barrel rolls, and. smoke. You even have to use a jetpack at some point. Requires precise coordination and fast reflexes. Very hard to put down. One of the better action games on the TI. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB Autoload Virus Attack By Vern L. Jensen Inspired from the classic Tetris game, your objective is to disinfect your TI from viruses that have invaded it, using high voltage multicolored pills. Each level has a certain number of viruses scattered on several rows, and you need to line up four colors on a single row to destroy that row by manipulating the falling pills. There is suspensful but switchable in-game music, and game play is just as addictive (and frustrating) as Tetris. Very nicely done Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive. Joysticks optional. Executable to run: VIRUS1 (EA option 5) BHXP1 Experimental Aircraft By Bruce Hellstrom This is a pretty accurate instruments only flight simulator with a full complement of avionics. There is no visible scenery and you have to rely solely on your instruments for navigation and landing, using the joystick and keyboard to control the airplane. Input response is brisk, and the gauges graphics clear. A basic level of aeronautical knowledge is assumed, making it a very challenging but ultimately gratifying simulation for the flight enthusiast. That first landing is a hoot Requirements: EditorAssembler cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: BHXP1 (EA option 5) Backsteine 1.2 By Quinton Tormanen Steve Mehr In the spirit of Breakout, Backsteine delights the player with colourful and well designed screens, smooth animation, and very challenging levels. The object of the game is to clear the screen of bricks using a bouncing ball and a paddle. Some bricks will have special effects on your paddle or on the ball speed. There are 50 screens to go through requiring lightning fast reflexes and zen-like concentration. You may also load the version 1.0 screens which are much easier by pressing CTRL-E at the player selection screen, then pressing CTRL-L and typing OLDLEVELS then pressing CTRL-P to play. It will be a while before you get bored with this one. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, Joysticks. Executable to run: XB Autoload By Quinton Tormanen This is a vertically scrolling shoot-em-up game where you control an F-15 fighter and attempt to destroy five different kinds of ennemies from jets to tanks using missiles and bombs. Levels increase in difficulty as you progress. The action is fast and furious with great graphics and sound effects, and you will find that your trigger finger will get quite sore after a while. Not for the faint of heart. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, Joysticks. Executable to run: XB Autoload War Zone II By Quinton Tormanen This sequel to War Zone features essentially the same game premise, but with a more futuristic setting where you need to conquer five different alien planets. However, the graphics are some of the best I have seen on the TI, with silky smooth scrolling and eye blurring shoot-em-up action. This is a must have game for any TIer. Tormanen has done it again Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, Joysticks. Executable to run: XB Autoload Mine Field By Quinton Tormanen This is a classic conversion of the Minefield game where you have to deduce the location of mines on a grid using numerical clues. Use the cursor keys to move a cursor around, and press the space bar to uncover a square. Any number that appears indicates the number of mines adjacent to that square. Use the ENTER key to mark suspected mine locations. Several grid sizes are available. A very enjoyable game of deduction and logic. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive. Executable to run: XB Autoload Living Tomb By Quinton Tormanen High adventure inside a monster infested dungeon. Pick up treasure, weapons and items while fighting your way through the maze and facing nasty looking creatures. Excellent 3D representation of the surroundings and a variety of challenges will keep you on your toes. Press the fire button and push back on the stick to access the extensive and self-explanatory in-game menu. Fight with the fire button and pushing the stick toward the arm you want to use. Find the compass early so you can map your surroundings as there is no automap utility. The only complaint I have is the lack of a save game feature. The author has however kindly provided a suicide option should you become desperately lost. Definitely recommended game for the adventurers among you. Requirements: XB cartridge, 32K RAM, disk drive, joysticks. Executable to run: XB AutoloadBuell XB9R Firebolt We ask that you surrender all biases, predilections, prejudices and predictions at this time. All will be safely returned to you unharmed at the conclusion of this test. From here on, clear your mind and realize no matter what you think of Erik Buells 2003 Firebolt now, it will surprise you. Americas only sportbike maker has never taken the conformist approach to motorcycle design. Having gone that far, the Firebolt is a radical departure, even for Buell. It would be a singular piece compared with any other motorcycle. if there were any other motorcycle to compare it with. Those of you paying attention should be dialed in on all the Buell bright-think expressed throughout the XB9R Firebolt. Our October Firebolt preview covered all the mechanical minutia, and our February 02 cover story went for a quick scrape around Las Vegas Motor Speedways small track on the little brute. For everyone else, well hit the high spots again. The Firebolt isnt a conventional sportbike. It isnt a racer replica. It isnt an anything replica. Buell calls the Firebolt a sport fighter--a fuel-injected 45-degree Milwaukee V-twin torque-pump, artfully shoehorned into a chassis with dimensions resembling a 250cc racebikes. Wrap your frontal lobes around the idea of 21 degrees of fork angle buffered by just 84mm of trail. As you might expect, persuading the latest 984cc Sportster-derived motor into a chassis with axles just 52 inches apart took some very atypical design thinking. To make those numbers and that engine play nice together, Lead Chassis Engineer Vance Strader and company pushed all the bikes heavy bits down toward the center of the motorcycle. The resulting architecture gives major Firebolt chassis components more than one job to do. Cast for Buell by Verlicchi, that aluminum-spar frame is also the gas tank, carrying 3.7 gallons (not much, really) of unleaded in its specially sealed interior. All 3.5 quarts of engine oil live in a Brembo-cast one-piece aluminum swingarm. A single 375mm rotor bolts directly to the front rim instead of the hub. Weight, especially the unsprung kind, is our enemy. With braking loads sent (almost) directly to the tire, the inverted Showa fork has less work to do, carrying a nine-pound front wheel on a light, hollow axle. Buells latest Uniplanar engine-mounting system restricts the 45-degree V-twins innate thrashing to a verticallongitudinal plane while using its structure as part of the chassis. Moreover, the Buell people are specific as to what they feel this particular twin isnt. It shares only 88.9mm x 79.4mm cylinder dimensions and pushrod covers with the Buells single-cylinder beginner bike, so dont call it a double-barrel Blast. Various strands of design DNA come from Harley-Davidsons XL family, but its not really a Sportster engine, either. The transmission, primary drive and clutch come from existing Buell parts bins. From there the engine team mixed and matched, making the most of Harley manufacturing capabilities to keep the price out of Ducati 998 territory. Still, everything from the pistons and connecting rods to the crankcases and valves are Firebolt-specific. Higher-flow cylinder heads are new, and NASCAR-inspired valve-train trickery fends off float up to the 7500-rpm redline. The motor weighs in at 169 pounds dry, complete with oil coolers and attendant mounting hardware--41 pounds lighter than the 1200 Sportster mill, but still 46 pounds up on KTMs new superlight V-twin. Hop on and youre aboard an exceedingly compact motorcycle. Everything looks cleanly styled and nicely bolted together from the saddle. Instrumentation--featuring an LCD clock, two trip meters and mileage on reserve--is complete and well placed, though the speedo is the quaint analog type, and some found the numbers hard to read. Keeping heavy bits low on the chassis makes the Firebolt feel lighter than its 455-pound wet weight would suggest. Ergos are a mixed bag clip-ons are a comfortable reach from the seat, but the foot pegs are high enough to require yoga classes. Fuel injection takes all the spitstumblepop out of the mix during startup, but the ensuing mechanical commotion is pure Sportster: Whether thats cool or archaic is in the ear of the beholder. Having warmed up to forward motion, the Firebolt is perfectly cooperative around town. The 45-degree twins endemic flailing behavior remains at idle, but the engine mounts smooth things out from 3000 rpm on up, though somewhat more vibration gets through than on previous Buell systems. Clutch pull is on the heavy side, but the revamped linkage allows smooth shifting as long as you take your time. Power builds adequately from idle, though basement-level grunt is less impressive than, say, a Honda VTR1000s. That cute little idler pulley keeps the driveline lashfree. It also maintains drive-belt tension so you dont have to. In fact, a fixed rear-axle position means you cant. Slow-speed steering is maybe a touch heavier than chassis numbers would suggest. Still, the Firebolt is a nimble, serviceable urban tool. Showa suspension bits deliver a taut ride without loosening ones dental work over potholes. Another plus: The underslung 11-liter muffler is quiet enough to sneak out of the condo complex at 5:55 a. m. with no nasty letters from the homeowners association. The intermittent blow-dryer whir of the rear cylinders cooling fan isnt something you expect from the engine bay of a Milwaukee twin, but it does help avert the heat-induced pinging of previous models. The problem is, it tends to run once youve parked, which is embarrassing at the Sunday-morning hangout. Wound up to freeway speed, top gear (fifth) turns 4500 rpm into a placid 75 mph. The string-bikini fairing provides decent protection for its size. Limp seat foam and scarce legroom will squelch most interstate-touring aspirations after 90 minutes, which is approximately when the low-fuel light wakes up anyway. Expect about 150 miles between fillups if youre relatively easy on the throttle. Going easy on the throttle becomes increasingly unlikely once the pavement gets a few kinks in it. The power curve is relatively linear, showing none of the dips and chasms blighting Buells higher-performance-spec engines. Extra tractability comes at the expense of peak power. The massaged 1200 Sportster mill in Buells S3 Thunderbolt made 90.1 ponies at 6500 rpm vs. the Firebolts 78.2-horse peak at 7250 rpm. Put to work pushing a 455-pound motorcycle, Firebolt horses have a lot of work to do. Theyre most enthusiastic between 5000 and the 7500-rpm redline, and as long as youre not riding in faster company they provide a tasty little rush between corners. For those who must consider the Big Picture, 78.0 horsepower from 984cc does beat Ducatis 77.5-horsepower 900 Supersport (barely), but its nothing special on streets full of 100-horse TLs, VTRs and even GSX-R600s. OK, so 90 or 95 horsepower would make the Firebolt more fun to ride and make it a more viable mainstream contender. For now, the chassis plays the starring role. On paper, all that extremist steering geometry could add up to one edgy little twin, but mostly it doesnt. As youd expect with such racy numbers, the bike is tremendously sensitive to suspension settings. The difference between love and hate is just a few clicks in the wrong direction. However, dialed in correctly and ridden on its own terms, the Firebolt can be a serious back-road tool. The key is keeping most of the bikes weight on the front wheel by dialing up rear spring preload, with just enough up front to keep the fork from bottoming. Unbolting the seat (after peeling up the edge of the foam, yick) with a Torx key from the abbreviated tool kit reveals a ramped adjuster set on the second (of seven) preload settings, with compression and rebound screws dialed out 1.5 turns. The fork preload adjusters come with four (of seven lines) showing, with compression and rebound screws unwound 1.5 turns from maximum. Thus set, the Firebolt should work for an average 140-175 pound rider possessed of average skills on average roads. For an aggressive, 200-pounder on diabolically convoluted pavement, stock settings dont work, making the Firebolt only slightly more nimble than a 66 International Harvester milk truck. Heavier riders place more weight on the rear of the bike, and the Buell definitely doesnt like that setup. To compensate, bump shock preload to number five (moving the weight forward again) and youll be able to filet a decreasing-radius right--or just about any other corner youre likely to dive into--with near-amazing grace. Set up thusly, steering is light, linear and precise as long as you use at least a little throttle to keep the chassis loaded and happy. The fork and shock are compliant enough over all but the nastiest pavement, though midcorner bumps and grooves a longer bike would ignore can unsettle the Buells composure. Life is beautiful as long as you play by the rules. Keep the tach needle between 5000 and 7200 rpm for maximum thrust, and be smooth. Momentum is the name of this game: Once youve got it, keep it. Theres a lot of heavy metal spinning around between your feet, so dont rush the gearbox. Slamming the throttle shut on the way into a corner--a bad idea on any bike--cranks up the steering effort considerably and puts precise cornering somewhere between difficult and impossible. Even if you forget the other stuff, remember to brake, then turn. The big inside-out rotor and six-pot caliper are a reasonably powerful combination. Initial bite is good, but feel disappears under hard braking. Credit some measure of this vagueness to a caliper that flexes visibly under a handful of front brake. Once heeled over, even a little front brake makes the Firebolt stand up and run wide. Experienced testers who carry a little front brake into corners complained about spooky, unpredictable steering until they changed their ways. You can forget dialing in more mainstream handling with some extra trail. Dropping the fork legs in their clamps and softening the shock to neutralize the chassis makes for painfully slow, heavy steering no matter how smooth your style. When the credits roll, Buells Firebolt is either a breakthrough or a bomb depending upon those expectations you checked at the door. Devotees of American iron and ingenuity are already dancing in the streets. Heres a domestic sportbike with technical credentials anyone can be proud of. But a truly capable American sportbike Hard-nosed speed freaks will recite the litany of faster machinery at or under the Firebolts 9995 sticker price, and dismiss it as an oxymoron powered by an anachronism. And what about the great huddled masses camping out in between If youre looking for the ultimate back-road weapon, look elsewhere. But if something truly unique is what youre after--a viable American alternative to the Ubiquitous Japanese Racer Replicant--and you can accept life strictly on its terms, this could be your bike. Dear Mr. Bleustein: Good seeing you at the V-Rod intro, where your minions were justifiably proud of that bikes high-tech engine and cutting-edge chassis, to say nothing of its stunning styling. Job well done, I say, and yall have a happy 100th birthday. Now, about this Buell. Im sure Buell has been a pain in your checkbook for too long now, and I hear youve told the boys in Buells garage to get it right this time or start lining up a moving company. But heres the problem: Where Erik has had some freedom--styling, build quality--hes done extremely well. The XB9R Firebolt is beautifully finished, in some ways more so than the core Harley-Davidson products, but its still saddled with that lump of an engine. You may remember 1957 wistfully, but for the enthusiast the Buell brand needs to capture, that cranky, lumpy, too-large dinosaur is a huge dissuasion. Be strong, Big J, and call down to accounting and loose the cash for Buell to have its own engine, a truly modern engine. Its the only way for the brand to survive. Warmest regards.--M. C. Its hard to disagree with Cook on the whole engine thing. Erik Buells team deserves big-time credit for making whats arguably a Sportster-based engine perform decently in terms of power delivery, shifting and--so far, at least--durability. But even after all the improvements and effort, the end result is only comparable with, say, Ducatis Pantah-based 900 Supersport engine, hardly a shining example of 21st-century design or engineering. Even worse are all the design gymnastics the chassis team had to undergo in order to package everything around that tall and heavy engine. The Firebolt is neat-looking, unique and plenty charismatic. But functionally its quite a few years behind the times, and thats a shame given all the money, effort and sweat that went into it. --- Buell XB9R Firebolt PRICE MSRP 9,995 ENGINE Type: a-c 45-deg. V-twin Valve arrangement: ohv, 4v Bore x stroke: 88.9mm x 79.4mm Displacement: 984cc Compression ratio: 10.0:1 Transmission: 5-speed Final drive: 525 chain CHASSIS Frame: aluminum alloy twin spar Weight: 455 lb. (wet)433 lb. (fuel tank empty) Fuel capacity: 3.7 gal. Raketrail: 25.0 deg.3.27 in. (83mm Wheelbase: 52 in. (1321mm) Seat height: 30.5 in. (775mm) Seat to bar: 27.5 in. Seat to peg: 16.5 in. Bar rise: 4.0 in. Suspension, Front: 43mm inverted cartridge fork adjustable for spring preload, compression and rebound damping Suspension, Rear: single shock adjustable for spring preload, compression and rebound damping Brake, front: single six-piston caliper, 375mm discs Brake, rear: single one-piston caliper, 230mm disc Tire, front: 12070ZR17 Dunlop D207ZR Tire, rear: 18055ZR17 Dunlop D207ZR PERFORMANCE Horsepower: 78.2 ft.-lb. 8750 rpm Torque: 61.8 ft.-lb. 7000 rpm Corrected 14-mile: 11.71 sec. 113.74 mph 0-60 mph: NA. 0-100 mph: NA. Top-gear roll-on, 60- mph: 4.73 sec. Fuel mileage (lowhighaverage): 374341 Performance with test-session weather conditions corrected to sea-level standard conditions (59 degrees F, 29.92 in. of mercury)

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